måndag 31/8

många inlägg som får döpas till det idag, men jag har världens sämsta fantasi när det gäller rubriker, så jag tar så klart den lättaste utvägen! men nu tänkte jag i alla fall sammanfatta min oförglömmliga helg!

fredags morgonen började med att jag vaknade, packade alla mina grejer och tog bussen till skolan. vi började med bild och form, som var en ny kurs för detta läsåret. men vi fick i uppgift att göra en bild som vi ska ha som framsida på våra mappar där vi ska samla alla våra grejer. varken maritza, sophia eller kerstin dök upp till lektionens start. så jag blev lite smått orolig att jag skulle vara utan mina tjejer hela dagen. maritza låg hemma och sov (inte alls ovanligt), sophia var sjuk och kerstin var hos läkaren, men på väg till skolan tack och lov! när lektionen var slut och kerstin hade kommit så traskade vi ner till första våningen och väntade på att hantverkslektionen skulle börja. vi gick igenom hur kundmottagningen fungerar (eftersom vi ska börja redan vecka 36), sen fick vi chansen att träna på att klippa lika längder så nu känner jag mig mycket säkrare på det! och till sist innan vi slutade tog tina en snabb genomgång hur man färgar och noppar ögonbryn. tina var även extra snäll som bjöd på varm choklad idag. känns som om klassen kommer bättre överens med henne nu, och att detta faktiskt kommer sluta bra!
efter skolan tog jag bussen tillsammans med cassandra till trelleborg, vi fick oss en trevlig liten pratstund. sen slet jag mig hem till maritza, med 2 tunga väskor och en påse. var lagom trött när jag kom fram. då bjöd maritza på fläskpankaka med lingonsylt. sedan gjorde vi oss i ordning för att sedan dra ut till palmfestivalen, som hölls i trelleborg i helgen! vi mötte steffi, hennes pojkvän och hans vänner. men vi tyckte dem var alldeles för dryga så vi tappade bort dem haha. stötte på mamma och pappa också, som lovade oss friterad banan med glass. så dem skulle höra av sig senare. under tiden gick jag och maritza runt på marknaden, och fastnade vid ett stånd som sålde smycken. det var en kille som var 21 år som ägde ståndet. vi fick bra kontakt med honom och vi hade en överenskommelse. han frågade oss om vi ville ha en gåta, så svarade vi att vi skulle få en gratis piercing var om vi klarade den. så sa han då ja men om vi inte klarade den skulle vi hjälpa honom att packa ihop alla grejer. och vi gick med på det. gåtan löd så här: du har en bild med en person, personens mamma är din mammas dotter. vem är det på bilden? (svaret skriver jag längst ner i detta inlägget, så ni kan fundera lite!) vi stog och klurade läääänge, och kom sedan överens om ett svar. som var fel! så vi fick hjälpa markus som han hette att packa ihop ståndet. under tiden fick vi en gåta till och även gissa en massa grejer om honom. men vi klarade ingenting så vi blev utan piercing. sedan smsade mamma och sa att vi skulle komma till kina restaurangen ifall vi ville ha banan med glass. så vi skyndade oss dit, pratade lite med mamma och pappa och åt vår goda dessert. sedan stack vi hem till maritza för det började bli tråkigt på festivalen. vi hade en väldig besluts ångest om vi skulle dra till magasinet eller inte. men sedan bestämde vi oss för att göra det ändå, så vi fixade fram lite kläder, sminkade oss och fixade till håret. sedan cyklade vi dit. roligt som tusan men otroligt varmt! men det tycker jag hör till lite faktiskt. sedan cyklade vi hem till maritza och var hemma vid halv 4 tiden. då vi slocknade direkt.

jag känner att detta inlägget blir extremt långt för er att läsa, och att jag måste vila lite, så jag skriver fortsättningen lite senare, förlåt!

men svaret på gåtan är: ditt barn

Kommentarer
Postat av: m brink.

HAHA den gåtan var ju lätt :)

2009-08-31 @ 20:01:19
URL: http://matiildabrink.blogg.se/
Postat av: Katrine

nu ska du inte vara uppkäftig brinken! ;)<3

2009-08-31 @ 21:25:55
URL: http://ppedersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0