måndag 24/8

hade första riktiga skoldagen idag. vi började 9.50 med idrott, där vi bara diskuterade hur idrottslektionerna skulle se ut under läsåret. och de känns som de blir rätt mycket prov & tester nu, men det är rätt självklart eftersom hon ska sätta betyg på oss till sommaren. sen var det dags för lunch, det bjöds på korv stroganoff med ris, slemmigt och äckligt som all skolmat. så jag åt inte särskillt mycket. sedan hade vi rast ett tag och vi spenderade den genom att "längta" till första naturkunskapslektion. fyfan vad jag verkligen inte ser fram emot det. jag hatar det mest av allt. så kom vår lärare och hämtade upp oss, och det blev ännu värre när jag såg vad det var för typ, världens tråkigaste person. men i allafall så gick vi upp till femte våningen där NK salen är. vår lärare berättade lite om sig själv, och ämnet. och sedan satte vi igång direkt. lärde oss lite om carl von linné, precis som att jag inte hört det där 10 000 gånger redan. sedan kollade vi på en film där jag höll på att somna. efter det hade vi svenska, med vår gamla lärare. men vi hade några nya i klassen, från B-klassen egentligen, eftersom deras egen lärare är mamma ledig. men vi läste bara någon kort artikel om hur ungdomarna tycker att livet som tonåring är. när vi slutat skolan åkte jag kerstin och maritza till mc donalds på gustav och fikade lite. jag gick även bort på konserthuset till en salong där för att kolla om praktikplats, men självklart blev det ett nej. så nu börjar jag få rätt mycket panik eftersom vi ska ut på praktik på torsdag och jag har ingen plats. och om vi inte har det, så får vi ogiltig frånvaro. men jag löser det väl på något vis, som alltid höhö. när jag kom hem så tittade jag på top model ett tag, men självklart somnade jag och sov till klockan blev 7. då yrade jag omkring lite grann, men hamnade sedan vid datan. ikväll har jag ätit spaghetti & köttfärssås, den typiska måndags maten här hemma, men börjar faktiskt tycka att det är jävligt gott. sedan hjälpte jag mamma att baka bullar lite, duschade och suttit massa här vid datan och läst en hel del bloggar. nu ska jag gå & lägga mig, godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0