måndag 17/8

japp, idag var jag uppe med tuppen, okej nästan i allafall. hade ställt klockan på 8.30 och då gick jag raka vägen in i duschen för att piggna till. jag tog det lugnt med att fixa mig osv, och 10.18 tog jag bussen in till skolan. blev lite förvirrad när jag kom dit, och hela skolan liknade en stor byggplats. och så klart hamnade jag rakt i alltihop så jag fick gå ut därifrån och runt om allting. men till slut hittade jag till den vanliga entrén igen. letade upp min klass och inom en kort stund kom även vår mentor. det var skönt att vara tillbaka och se allas ansikten igen, jag har saknat er så mycket! vi fick lite papper osv och fick se den nya salongen dem byggt på skolan, som ska vara till dem som går stylist-utbildningen. sedan tog jag och maritza bussen till frisör expo, där jag köpte ett höftbälte till saxarna, en klippkappa och även en färgskål & en färgpensel till. därefter åkte vi och mötte evelina på gustav, så tog vi något att käka, för mig blev det nachos, mumsigt som tusan! sedan gick vi och tittade i affärer och jag letade för fullt efter en axelbandsväska, men hittar inte en snygg någonstans! men jag och maritza gick in på hansa efter vi sagt hejdå till evelina, gick in på gina tricot och där hittade jag en skit snygg kofta som jag självklart köpte! nästan direkt efter det sa vi hejdå och åkte hem till var och en. jag käkade lite och gjorde mig i ordning. klockan 20.29 tog jag bussen in till malmö och fick sitta på konserthuset och vänta på maritza i en halvtimme ungefär. sedan gick vi in till malmöfestivalen, där vi gick en runda, sedan satte vi oss på mc donalds. och efter en stund kom pontus, och hans 2 kompisar. vi satt och pratade ett bra tag sen bestämde vi oss för att gå ut och kolla runt lite. vi hamnade vi stora scenen där al fakir(?) spelade, sedan började det regna och det var ju dock mindre kul. men vi överlevde i allafall, fick mysa ihop oss under ett paraply, lite trångt men det gick! haha, sen gick vi en runda ner till trianglen och tillbaka, sedan bestämde vi oss för att åka karusell, virvelvinden fick det bli. så det gjorde vi och de var inte den roligaste åkturen, men det dög haha! vi sa hejdå till grabbarna och sedan hängde maritza med hem hit och sov här! :)

 
min nya kofta, och även outfiten för kvällen! och höftbältet till saxarna
kassa bilder, men det är taget med mobilen eftersom jag tagit sönder min digitalkamera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0