fredag 21/8

vaknade med tuppen idag! nej men nästan, klockan ringde halv 7 för att vi skulle till trelleborg med skolan, och det är rätt lång restid dit. men jag gick inte upp när klockan ringde, för det var så otroligt tråkigt väder ute, så jag somnade om och sov till 7 istället. då jag kände att jag var rätt tvungen att kliva ur sängen. jag satte upp håret och sminkade mig, tog på mig lite kläder och käkade en snabb frukost. sen var mamma snäll och körde mig ut till väg 108 för att jag skulle ta 165.an därifrån. jag höll på att somna hela tiden, och skit kallt var det på bussen. men när vi kom till svedala så hoppade sophia och cathleen på, så jag fick lite sällskap att prata med.

när vi väl kommit till trelleborg, så skulle vi till ett privat museum. men det var inte så stort utrymme där och vi var 3 klasser, så först fick hälften gå. och vi stannade och gick inne på valen, trelleborgs "shopping center". vi satt på espresso house och käkade frukost (en gång till för min del). men sen ringde den andra läraren och sa att dem var klara. så då traskade vi bort till muséet och det var intressanta grejer som fanns där. gubben som hade grejerna var as söt! men i helhet var det de tråkigaste jag gjort på länge! när vi var klara där, så hade vi en liten piknik i parken. vår mentor hade tagit med sig en hel resväska med mat haha! det var mysigt att sitta där och prata med tjejerna igen. men många av dem tog bussen hem, medan jag stannade kvar i trelleborg med maritza och kerstin. vi gick runt inne på valen, och sedan lite ute på gågatan. vi gick in på åhlens för jag letade för fullt efter en axelbandsväska, och jag hittade en där inne. så nu har jag en sån med haha. behöver nog inte köpa väska på ett bra tag nu i alla fall.

eftersom kerstin har flyttat ihop med sin pojkvän, och pratar en hel del om deras lägenhet, så tyckte vi det var lika bra att passa på att kika in och titta hur den såg ut när vi väl var samlade där. kerstin bjöd på en super god äppelpaj och vi snackade en massa skit. lite över 5 kom kerstins pojkvän hem, så vi fick även hälsat på honom. jätte kul, nu när man hört prat om honom nästan varje dag i ett år, så var det kul att äntligen få ett ansikte på honom också haha. jag följde med maritza hem där vi käkade kvällsmat, kycklingklubbor och potatis, mumsigt. sedan gjorde vi oss i ordning och efter många om och men drog vi in till malmö. det var inte så jätte kul där ikväll heller, mest pga en person. men det skiter jag fullständigt i nu haha.. men jag och maritza åkte hem var för sig sen, hade egentligen andra planer, men vi sket i det eftersom de kändes väldigt onödigt. så jag kom hem och sov väldigt gott i min säng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0