Måndag 13/4

TJA!
Nu är äntligen min blogg igång igen. Detta är tredje gången jag startar en blogg nu och vi får väl se hur lång tid det tar innan jag tröttnar denna gång!

Dagen har varit väldigt händelsefull, började med att jag vaknade klockan 8 hemma hos min momor och morfar i stugan, där vi dagen innan hade firat påsk. Och både min och min mosters familj hade sovit över. Så väckarklockan idag blev 2 skrikande kusiner som var på strålande morgonhumör. Dock inte lika uppskattat av oss andra. Men jag fick sätta på ett lite fejkat smile och leka med dem. Sen när alla andra hade vaknat också var det dags för den stora frukosten som alltid serveras hos mormor & morfar. Lika god som vanligt och man är lika mätt alltid. Brukar säga när vi åker därifrån att vi inte behöver äta på resten av veckan, och det är faktiskt ganska sant!

Så fort vi kom hem från stugan så kontaka jag szidonia och nikita för att se vad de hitta på, de tänkte nyss ta en cykeltur till mc donalds, så jag hänkade på där! Dock blev det bara en cheeseburgare för min del eftersom jag egentligen har börjat med en så kallad diet. Men under påsken har jag tyvärr varit ganska slarvig men får ta igen det när skolan börjar och man får in dem rätta vanorna igen! Vi satt kvar på mc donalds ett bra tag och dit kom lite andra kompisar till oss, sedan cyklade vi tillbaka in i byn där vi inte hade någon aning om var vi skulle ta vägen, men det slutade hemma hos Szidonia framför datan. Stannade där ungefär en halvtimme sen cyklade jag och nikita hemåt för att käka.

Här hemma serverades det grillat kött med pommes, tzatsiki sås med sallad och feta ost, MUMS! Men jag stoppa i mig det ganska fort för att kunna träffa Nikita så fort som möjligt. Runt halv 8 tiden var hon hemma hos mig och vi rulla ut mopeden och for direkt ut på en liten upptäcksfärd. Vi skulle nämligen tredje gången gilt ge oss på att leta upp Jims hus, och han bor långt ute på landet. Så efter en halvtimme och några telefonsamtal så stog vi där och hade hittat Jims hus! Men självklart var han inte hemma så det var bara att starta mopeden och köra hem igen. Vi körde in på nöjes där Szidonia och lite folk satt pratade med dem en stund sen körde vi runt lite och landa hemma hos mig. Vi satt i gång med att fixa min design här på bloggen och sen ringde en kompis till Nikita och ville att vi skulle komma till mossen. Men nikita skulle vara hemma om 10 minuter så var tvungna att fixa det först, sen rullade vi iväg. Men när vi kom fram dit var inte dem vi skulle träffa kvar längre och vi fick skynda oss tillbaka till mig, så det blev ett äventyr även denna kväll med Nikita! Men nu ska jag sova, godnatt
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0