Lördag 25/4

Vaknade vid 9 tiden imorse, alldeles för tidigt för att vara lördag tycker jag! Men eftersom pappa och jag skulle till löddeköpinge och träffa världens starkaste man och titta på motorcyklar så fick jag ju tvinga mig ur sängen. Så åt vi gemensam frukost hela familjen, sen fixa jag mig och vi åkte iväg med motorcyklen, vi gick runt och titta en massa och klockan 12 kom Magnus Samuelsson, världens starkaste man, så prata han massa, typ berätta om sitt liv och folk ställde frågor, sen skulle han då visa lite trick, han tryckte sönder en full cola burk, rev sönder en telefonkatalog på mitt och sen stog han och höll två yxor som vägde 15 kg var, rakt ut i luften i en minut. Hans tidigare rekord har varit 40 sekunder, så han slog sig själv med 20 sekunder idag. Sen prata vi lite med honom och tog en bild på han & mig tillsammans. Sen fortsatte vi titta och där var en trollkarl också som var helt otrolig! Han gjorde ett trick med pappa. Pappa skulle hålla i en osynlig kortlek som han skulle blanda, sedan välja ut ett kort som han skulle vända upp och ner. Sedan stoppa in korten i asken igen och ge den till trollkarlen. Så skulle trollkarlen göra den synlig igen, Så han stoppa ner den osynliga i fickan och tog fram en riktig. Sen tog han ut korten och pappa fick säga vilket kort han hade vänt på, vilket var spader 4. Så letade trollkarlen i kortleken och hitta ett kort som va vänt upp och ner, gissa vilket kort? Jo spader 4, Helt sjukt! När pappa och jag tyckte att vi var klara så åkte vi till center syd där mamma och bror shoppade för fullt, men så tog vi en fika tillsammans med dem sen åkte vi hem.

När jag väl kom hem så hände inte speciellt mycket, tog det lugnt framför datan och sånt bara. Sen vid halv 8 tiden käkade vi, hemmagjord potatissallad och lax, passade inte precis mina smaklökar. Ikväll skulle jag egentligen hem till Lotta men den slöa bananen hade visst somnat, så vi ska ta det imorgon istället.
XOXO

lite bilder från Löddeköpinge
1. Krossar en cola burk
2. River sönder en telefonkatalog
3. De tunga yxorna
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0