Dag 19 – Detta ångrar jag

det finns faktiskt väldigt mycket i mitt liv som jag ångrar. men det jag kommer på just nu och känner att jag vill dela med mig av är det valet jag gjorde i början av ettan på gymnasiet, som jag innerligt ångrar!

en morgon ringde telefonen, det var en kvinna som ringde angående min reservplats på polhemsskolan. jag hade blivit antagen som femte reserv till frisörprogrammet på polhem. men jag tackade nej, anledningen till detta var att jag hade börjat lära känna klassen och allt kändes bra. jag trodde att jag aldrig skulle få veta om jag gjorde rätt eller fel. men idag vet jag om att jag skulle tackat ja istället. för att franssuell är nog bland de sämsta skolor som finns, utan att överdriva. det finns aldrig material till behandlingar i salongen, det man blev lovad när man började är som bortglömt, man får aldrig information i tid osv. jag kan fortsätta hur länge som helst. men ännu en sak som är trist med att gå i malmö, är att studenten inte alls är lika stor som i lund, där är det världens fest hela studentveckan och mer där till!

hade jag kunnat vrida tillbaka tiden nu med lite erfarenhet så hade jag tackat ja den morgonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0